Avent zuigfles glas: tevreden?

Avent zuigfles glas

Info:

Foto:

 

Algemene info:

Avent zuigfles glas 240 ml
Prijs: €12,59

Deze set bestaat uit:
- fles (240ml)
- speen (1m+)
- afsluitdop

Technische info:

De fles is gemaakt van type 1-glas van boriumsilicaat; de speen is gemaakt van siliconen; de afsluitring is gemaakt van PP (polypropyleen). BPA-vrij

Hoogte: 8,7 cm; doorsnede: 6,6 cm
Gewicht van 1 fles: 14,67 g

Garantie:

Bij registratie op de website van Philips kan je garantie krijgen, staat op de website te lezen...

Waar te koop?

Hier kan je winkels zoeken. Ik heb deze fles online gekocht omdat ik merkte dat er maar weinig winkels zijn die deze glazen fles op voorraad hebben.

Besluit: 

De firma geeft veel informatie. Alleen vraag ik me af of het gewettigd is om enkel garantie te geven bij registratie op hun website...

Mijn ervaring:

Ons dochtertje was 3 maanden toen we met deze fles begonnen. Ik kocht hier nog een speen (0m+) bij. Achteraf gezien merkte ik dat er nog een kleiner speen te verkrijgen was, jammer dat ik dit pas later wist want anders had ik dat kleinere speen genomen.
Ik geef borstvoeding en had geen enkele papfles in huis bij de geboorte: ik ging er van uit dat de borstvoeding zou lukken. Ware het niet dat ik een zéér lange bevalling had en ons dochtertje niet goed aanhapt.... Na 3 dagen live gedronken te hebben had ik erge kloven zodat ik tegen het plafond sprong van de pijn terwijl ze dronk. Ondertussen ben ik overgestapt op voltijds kolven.
Eerst hadden we de medela calma. Hiervan kon ze niet goed drinken en had eeeeenorme zuigblaren! Na 3 maanden dus naar deze fles overgestapt met speen 0+ en waaaaauw! Wég zuigblaren! Ondertussen herkent ze haar flesje al en heeft ze er veel plezier in.

Ik koos zeer bewust voor de glazen fles: ik vind dat hygiënischer dan plastiek en makkelijker proper te houden. Het zal waarschijnlijk iets langer duren eer ze haar fles zelf kan vasthouden want het is een zware fles in vergelijking met de plastieken variant. Het speen is moeilijker proper te houden, maar denk dat dat bij alle spenen wel het geval zal zijn.

Ik zag nu dat er soms speciale edities zijn met tekeningetjes op de fles: leuk! Heb het hier nog nooit gezien in België... Moest het er zijn: laat het me weten, ik heb interesse! Lijkt me tof als ze zelf haar fles gaat vasthouden. Oja! De cijfertjes ed. blijven mooi op de fles staan! Het is niet zoals bij de medela-flesjes, waar de cijfertjes er al na een paar keer opwarmen af gaan...

Voorbeeld van een speciale editie: zijn deze ook in België te verkrijgen?


Wij verwarmen de melk in een gewone grote mok: beetje water in, 2' in de microgolf, eruit halen en dan de gevulde papfles erin zetten: melk kan nooit oververhit raken! Er is een kleine vervorming opgetreden aan het glas, misschien komt dit omdat wij de fles onmiddellijk in heet water zetten en de fles niet geleidelijk wordt blootgesteld aan hitte zoals vb. met een flessenwarmer. De fles blijft even goed werken, ook al zijn er deze kleine vervormingen in het glas. Avent heeft ook een speciale flessenwarmer voor deze flessen maar mij leek dit niet nodig. Op onze manier is de melk snel op temperatuur. Het speen lekt niet als je de fles ondersteboven houdt, behàlve als de melk is opgewarmd en er dus druk achter de melk zit, dan kan het wel even spuiten (dat doen borsten ook met hun toeschietreflex dus geen probleem).

Onze flessenwarmer


Dochterlief drinkt nu 2 maanden van deze papfles. De 2 spenen zijn nog heel, al kan ik me voorstellen dat er op spenen wel een verslijtdatum komen. Dan probeer ik de kleinere speen. Aan de papfles lukt het haar nu wél om goed aan te happen - lipjes mooi naar buiten etc. (Mijn stille hoop is nog altijd dat ze toch ooit eens echt van de borst drinkt... Tot nu toe houden we het bij spelletjes want dat echt aan de borst drinken snapt ze niet meer).

Tot nu toe is dit m'n enige ervaring met Avent. Nu ben ik wel benieuwd naar andere producten van dit merk.

Quotering:

🌞🌞🌞🌞🌞

Reacties

Populaire posts