Bamix België - Zwitserse klasse in de keuken sinds 1954? Lees het hier!

Bamix

Info:

Foto:

 

Algemene info:

Bamix "Mono Deluxe M160 Zilver".
Prijs: €189

Deze set bestaat uit:
- De mixer zelf, met 2 standen in snelheid (160W)

- Een opbergsysteem om alles mooi te kunnen plaatsen
- Drie hulpstukken: multi-mes, menger en klopper
-  Hakker (100ml)
- Handleiding (Deze kan je ook online raadplegen op de website van Bamix) 
  

Technische info:

- Vermogen (Watt): 160
- Snelheid 1: 10.000 t/min

- Snelheid 2: 15.000 t/min
- Maximale diepte: 13,5 cm
- Totale lengte: 34 cm
- Schakelaar: Veiligheidsschakelaar met ompulscontact
- Isolatie: dubbel
- Snoer: 1,9 m

Garantie:

"Onder garantie vallen eventuele fabricagefouten. De garantie is uitsluitend beperkt tot kosteloze vervanging of herstel van onderdelen. Port en arbeidsloon zijn niet bij de garantie inbegrepen, evenals reparaties, welke voortvloeien uit een verkeerd gebruik van het apparaat en bij eigen poging tot reparatie.

HUISHOUDELIJK GEBRUIK
Met uw aankoopbewijs heeft u recht op 2 jaar garantie op de door u gekochte Bamix en 10 jaar garantie op de motor na datum van aankoop, mits deze is gekocht vanaf 1 januari 2012.
PROFESSIONEEL GEBRUIK
Met uw aankoopbewijs heeft u recht op 1 jaar garantie op de door u gekochte Bamix en 2 jaar garantie op de motor na datum van aankoop, mits deze is gekocht vanaf 1 januari 2012.

Adres reparatie zendingen: BVBA Bodart & Co, Grote steenweg 227, 2600 Berchem (Antwerpen)"

Waar te koop?

De verkooppunten kan je vinden op hun website.

Besluit:

De firma is zéér transparant in het geven van informatie. Als extra staat er ook nog een handige 'veel gestelde vragen' op hun website.

Mijn ervaring:

Drie jaar geleden kochten wij deze mixer. Voor mij stond het al vast dat als ik ooit een mixer zou kopen, het een Bamix zou zijn. Waarom? Mijn mama heeft de Bamix nog in gebruik van hààr mama. Dit zag ik dus als een duurzame investering.

De ervaringen die mijn mama met haar Bamix heeft, zijn enkel maar om van opgetogen te zijn:
- Hij gaat al heel lang mee
- Hij is heel makkelijk in gebruik
- Hij is héél snel afgewassen
- Hij is héél snel in elkaar gestoken
- Hij maakt niet veel geluid
- Hij geeft een goed resultaat
- Goede service als er iets kapot is, want blijkbaar zijn de onderdelen nog steeds dezelfde van toendertijd, dus het gezegde 'vroeger was het beter', klopt niet voor de Bamix. Kwaliteit is even goed gebleven.

Mijn ervaringen met deze mixer:

- Ik kan niet zeggen dat onze Bamix al lang meegaat. Alhoewel, misschien is 3 jaar de dag van vandaag al een prestatie voor een mixer? Ik heb er geen idee van... Stilletjes denk ik toch dat hij er nog hel wat jaren gaat bijdoen aangezien er vb. 10 jaar garantie op de motor zit (!)

- Hij is heel makkelijk in gebruik: Bij ons ligt de Bamix in een schuif in de keuken, het opbergsysteem van Bamix ligt er gewoon bij in de schuif omdat ik dat handig vind om de 3 hulpstukken op te steken. Maar als je minder plaats hebt kan je de Bamix altijd op het aanrecht zetten in het opbergsysteem of kan je hem in de schuif leggen met een klein potje erbij voor de hulpstukjes. Onze Bamix ligt dus altijd binnen handbereik. Wil ik soep mixen, vlees hakselen (heb ik nog niet gedaan moet ik eerlijk toegeven), of eiwit opkloppen; dan plaats ik het gepaste hulpstukje op de mixer. Hierbij moet je erop letten dat het stokje dat uitsteekt aan de mixer in het gleufje van het hulpstukje terechtkomt:


Het hakmolentje is ook snel gemonteerd:






- Hij is héél snel afgewassen: gewoon onmiddellijk na gebruik onder de kraan houden, hulpstukje/hakmolentje er af halen, er even over gaan met de spons, afspoelen, afdrogen en klaar!

- Hij is héél snel in elkaar gestoken: zie supra

- Hij maakt niet veel geluid: daar zijn m'n gevoelige oortjes héél blij mee!

- Hij geeft een goed resultaat: soep ik fijn gemixt in een handomdraai, eiwit is suuupersnel opgeklopt en nootjes heel snel fijngehakt!

- Goede service als er iets kapot is: daar kan ik nog niet over meespreken.


Quotering:

🌞🌞🌞🌞🌞

Reacties

Populaire posts